Tuesday, March 13, 2012

Έρευνα: Πόσο εύκολη είναι η μεταφορά του λογαριασμού μας σε άλλη τράπεζα

Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.)
13 Μαρτίου 2012

Από την 1η Νοεμβρίου 2009, είναι ευκολότερη, για τους καταναλωτές, η μεταφορά του προσωπικού τρεχούμενου λογαριασμού τους και του ατομικού λογαριασμού ταμιευτηρίου τους, από μια τράπεζα, σε άλλη, στην Ελλάδα. Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε, σε ευρωπαϊκό επίπεδο και το ΚΕ.Π.ΚΑ., από την πρώτη στιγμή, έδωσε, δυναμικά, το παρόν και στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, για να διαμορφωθούν όροι και διαδικασίες φιλικές, για τους καταναλωτές.

Σήμερα, λοιπόν, για κάθε καταναλωτή, που επιθυμεί να μεταφέρει είτε τον προσωπικό τρεχούμενο λογαριασμό του, είτε τον ατομικό λογαριασμό ταμιευτηρίου του, σε άλλη τράπεζα, η νέα τράπεζα λειτουργεί, ως το κύριο σημείο επαφής και προσφέρει τη συνδρομή της, σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας μεταφοράς. Έρχεται, σε συνεννόηση, με την παλαιά τράπεζα, διασφαλίζοντας ότι η μεταφορά των επαναλαμβανόμενων πληρωμών του καταναλωτή, όπως τυχόν άμεσες χρεώσεις και πάγιες εντολές, διενεργούνται ομαλά, απλά και γρήγορα. Τέλος, η νέα τράπεζα βοηθά τον καταναλωτή, στο κλείσιμο του παλαιού λογαριασμού και στη μεταφορά του υπολοίπου, στο νέο λογαριασμό.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν υποχρεώσεις των τραπεζών, που απορρέουν, από τις «Κοινές Αρχές σχετικά με τη μεταφορά τραπεζικών λογαριασμών», οι οποίες αποτελούν ένα Κώδικα Δεοντολογίας, στον οποίο έχουν προσχωρήσει, εθελοντικά, σχεδόν όλες οι τράπεζες. Η προσχώρηση αυτή σημαίνει ότι οι Κοινές Αρχές εφαρμόζονται, υποχρεωτικά, από τις τράπεζες, που τις έχουν προσυπογράψει.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ.-Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών θέλησε να διαπιστώσει, αν οι τράπεζες εφαρμόζουν, στην πράξη, αν δηλαδή, ανταποκρίνονται, στις υποχρεώσεις τους, που πηγάζουν, από τις Κοινές Αρχές. Για το λόγο αυτό, διενεργήσαμε μια έρευνα. Η έρευνα διενεργήθηκε, στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. πιστεύει ότι η 15 του Μάρτη δεν αποτελεί επέτειο, στην οποία θυμόμαστε ότι οι καταναλωτές έχουμε δικαιώματα. Τα δικαιώματά μας ισχύουν 365 μέρες το χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο. Έτσι, αποφασίσαμε να κάνουμε έρευνες, για να εξακριβώσουμε αν η αγορά λειτουργεί, σωστά και αν οι επιχειρήσεις εφαρμόζουν τη νομοθεσία και σέβονται τα δικαιώματά μας. Φέτος, θελήσαμε να ελέγξουμε κατά πόσο οι καταναλωτές, στην Ελλάδα, μπορούν να αλλάξουν τράπεζα, γεγονός που αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμά μας.

Στην έρευνα, που κάναμε, συμμετείχαν 146 καταναλωτές, από όλη την Ελλάδα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα 9/2/2012-7/3/2012, μέσω ερωτηματολόγιου, που αναρτήθηκε, στην ιστοσελίδα του ΚΕ.Π.ΚΑ. και εκτυπώθηκε, για όσους δεν είχαν πρόσβαση, στο internet. 33% των ερωτηματολογίων συμπληρώθηκαν, ηλεκτρονικά και 67% συμπληρώθηκαν, γραπτώς.

Περισσότερα

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.